Ansvarsfrihet för styrelsen, inte en kägla gick säker och en ny riktning för moderaternas politik i regionstockholm med fokus på skattetryck, tillväxt stärkt vård och kollektivtrafik.

Nyhetsbrev från

Moderaterna i Vallentuna

Kommunstyrelsens ordförande (KSO) har ordet

Mars månad inleddes starkt med upprättandet av en ny politisk institution i Vallentuna – Borgarbowling Pub och Politik – som gästades och invigdes av ingen mindre än Hanif Bali. Efter ett inspirerande brandtal övergick kvällen till några roliga matcher och allmänt samkväm för närvarande borgare.

Den 9:e mars var det dags för föreningens årsmöte på SportsClub Galaxy som gästades av glada medlemmar. Styrelsen blev i stort sett omvald men vi kunde tacka av en Cissi för att sedan ersätta henne med en ny Cissi – så till förnamnen kommer allting att vara sig likt. Jag ser fram emot det fortsatta arbetet med styrelsen under 2024 för bland annat ett framgångsrikt EP-val i juni.

På tal om förändrad laguppställning så meddelade Irene Svenonius i slutet av februari sin avgång som gruppledare för moderaterna i Regionstockholm. Efter den gängse nomineringsprocessen som följde av detta kunde den moderata regionfullmäktigegruppen enhälligt välja Kristoffer Tamsons (Stockholm stad) till ny gruppledare. Ett stort grattis till Kristoffer i rollen som ny kapten med kurs mot valvinst 2026 i regionen!

Valet av Kristoffer innebär en ny riktning för moderaterna i regionen vilken kan sammanfattas i nedanstående fyra punkter som beslutades vid regionfullmäktiges vårkonferens den 22 mars:

• Sänk skattetrycket
  • Öka tillväxten
  • Få vården att fungera
  • Rädda kollektivtrafiken

Det är en inriktning som bådar gott för stockholmarna och framtiden. Hoppas att ni alla har haft en fin påsk och att ni får möjlighet att njuta lite extra inför det stundande påsklovet!

Välkommen till kick-off för EU-valet 2024

Norrortskommunerna Danderyd, Täby, Vaxholm, Österåker, Vallentuna och Norrtälje har nöjet att bjuda in dig som medlem till en kick-off inför årets val till Europaparlamentet!

När: 14 april kl. 16:00-18:00 ca. Vi startar med lättare förtäring kl. 15:00-15:45.

Var: Berga Teater, Lennart Neckmans väg 8, Åkersberga.

Anmäl dig genom följande länk: https://forms.gle/jNjmLxUxs7onhNjv9

OSA senast 7 april

Det finns ett begränsat antal platser - först till kvarn principen gäller. Du får en bekräftelse att anmälan mottagits och senare en bekräftelse på att du har fått en plats.

Du har väl inte glömt att betala medlemsavgiften?

Under mars har vi i styrelsen bedrivit en återvärvningskampanj för medlemmar som missat att betala medlemsavgiften. Det är fortfarande en del som ännu inte har betalat medlemsavgiften så vi vill uppmana alla som är osäkra på om de har betalat, och fortfarande vill vara medlemmar, att logga in med Bank-ID på https://moderaterna.se/avi och kolla om avgiften är betald. Medlemmar som inte betalat sin medlemsavgift senast den 31 juni kommer att försvinna från våra medlemslistor.

Kalendarium april 2024

• Torgkampanj

Nu börjar EU-valet sakteligt kicka igång med torgkampanjer. Vi står på Tuna torg den 27 april mellan klockan 12:00 och 15:00. Kom gärna förbi!

• Borgar-Bowling

Den 17 april kl. 19:00 bjuder Moderaterna i Vallentuna in alla medlemmar i Vallentuna-Alliansen till bowling och politiksnack. Platsen är Vallentuna Bowling i Vallentuna centrum. Vi inleder 19:00 med ett anförande av en hemlig gäst.

• Arbetsgrupper

Barn och unga - en hoppfull framtid för Vallentuna har arbetsgrupp den 18 april kl. 18:30 och Frihet och jämlikhet - på invånarnas sida för ett tryggt och fritt Vallentuna har arbetsgrupp den 3 april och den 25 april kl. 18:30.

• Kick-off för EU-valet 2024

Norrortskommunerna bjuder in till kick-off den 14 april inför årets val till Europaparlamentet. Begränsat antal platser så det är först till kvarn som gäller.

Visste du att...

Den första bowlinghallen i Sverige invigdes 1909 på dåvarande Hotel Regina i Stockholm. Bowlingen som sport förknippas primärt med vår stora kompis och numera natoallierade i väst – men som med så mycket annan amerikansk framgång var det européerna som tog med sig idén genom migration från Nederländerna och Tyskland.

Med vänlig hälsning,

Johan Skog & Camilla B. Wallinsson