Lars Åsberg
Plats 18 på fullmäktigelistan

Lars Åsberg

Ledamot i Regionfullmäktige / Ledamot i Barn- och ungdomsnämnden / Företagskonsult / 74 år

Mitt namn är Lars-Erik Åsberg och varit med i Moderaterna Vallentuna sedan 2015.

Jag har bott i Vallentuna sedan 1950 då mina föräldrar byggde ett hus på Tallhammarvägen. Vi flyttade ut tidig vår och in till Essingen sen höst, min mor var alltid orolig för allt vatten och drunkningsolyckor som skedde på den tiden runt öarna och därför var det tryggt att vara i Vallentuna och skogen runt där vi bodde och lekte bland vikingagravar och bonden Ekens grustag eller farbror Mörks grustag eller cykla till Lindö gods och busa, eller åka på det lilla tåget som körde vid tegelbruket det fick man göra ibland när pappa var med, man cyklade över soptippen för att gå på Vallentuna bio , det var tryggt i Vallentuna och det vill jag att vår kommun fortsättningsvis skall vara ,vi skall värna om våra skolor från förskolan till Gymnasiet barnen och ungdomarna skall vara trygga och få en god och ansvarsfull utbildning och där är vi väldigt duktiga i kommunen.

Jag utbildade mig efter skolan på konstfack fri linje efter det så fortsatte jag på Berghs reklam & marknadsskola. Jobbade på reklam och annonsbyråer, fick erbjudande att börja som reklamassistent på BMC motor cop. Dom flyttade till Göteborg efter ett år jag följde inte med i flytten, stannade kvar i Stockholm och startade eget och på den vägen blev det hela livet med eget ägande i motorbranchen, hotell o restaurang, även inom bygg som egen och konsult.

I dag så är jag senior, men arbetar som nämndeman i Förvaltningsrätten och Attunda tingsrätt är revisor i Förvaltningsrättens nämdemannaförening Stockholm. Intresserar mig mycket för vår moderata parti i Vallentuna och hela Sveriges framtid ser fram mot ett fortsatt förtroende från Er väljare.

Sitter som ledamot i KF-KS, Barn- och ungdomsnämden och Utbildningsnämnden, Bygg o Miljö, och Össebyhus Vallentunas fastighetsbolag. Jag värnar om vår kommun med ett tryggt och säkert Vallentuna ta hand om våra barn och bygga ett tydligt ledarskap som stärker Sveriges säkerhet, vi skall stå upp och förgöra den organiserade brottsligheten mer personal inom polis och självklart öka och värna om vår sjukvård bättre löner se fram mot bättre tandvård i landet typ högkostnadsskydd som sjukkortet.

Energipolitiken går inte att förringa människor måste ha råd att betala sin elräkning och industrin klarar inte att bli försörjd av en massa vindsnurror i landet, bilar skall laddas, vi måste ha en bättre elleverantör och för detta finns bara kärnkraften.